Lidmaatschap

Het lidmaatschap van Uitvaartvereniging Memento Mori kent veel voordelen. Onze uitvaartvereniging is dichtbij. Dichterbij kan niet. De bode of uitvaartverzorger komt uit de buurt, de dragers ook. In de meeste gevallen ken je elkaar en bij een verdrietig gebeuren als een overlijden heb je het liefst mensen om je heen die dichtbij je staan.

Onze uitvaartvereniging is ook nog eens betaalbaar. Als lid van de vereniging betaalt u contributie en bij overlijden wordt de ledenkorting verrekend met de kosten van de uitvaart. Hebt u geen spaarpotje op de bank dan doet u er verstandig aan om naast het lidmaatschap van de vereniging een verzekering af te sluiten. Een polis die geld uitkeert bij overlijden is het meest logisch. Van die uitkering plus de ledenkorting kan de uitvaart dan worden betaald.

Een uitvaart die gedaan wordt door onze uitvaartvereniging is een stuk goedkoper dan een uitvaart door een commercieel bedrijf. De oorzaak is duidelijk. Onze uitvaartvereniging wordt gedragen door vrijwilligers en heeft geen winstoogmerk. De vereniging “verdient” niet aan een uitvaart. Of dat nu een begrafenis is of een crematie. Hierdoor kunnen wij tegen een relatief lage contributie een uitgebreid dienstenpakket bieden.

Door lid te worden van Uitvaartvereniging Memento Mori kunt u gebruik maken van dit uitgebreide dienstenpakket. De contributie wordt jaarlijks door de leden vastgesteld tijdens de Algemene Ledenvergadering. Hiervoor ontvangt u vooraf een uitnodiging. Tijdens de Algemene Ledenvergadering kunt u tevens meedenken en meebeslissen.

Vrijwillig betekent overigens absoluut niet amateuristisch. Onze uitvaartvereniging heeft veel ervaring met het verzorgen van begrafenissen en crematies. En omdat de tijden veranderen, verandert ook onze vereniging.

U kunt onderstaande formulieren downloaden, invullen en versturen of bij voorkeur mailen (na inscannen) naar de administrateur; administratie@mementomori-surhuisterveen.nl.